Aliens

Pieslēgties Reģistrācija

Pieslēgties

Lietotājvārds *
Parole *
Atcerēties

Izveidot profilu

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Vārds *
Lietotājvārds *
Parole *
Parole pārbaudei *
E-pasts *
E-pasts pārbaudei *
Captcha *

Izdevniecība "Apvārsnis" piedāvā

Kas nolaidās pie Nagri ciema Indijā - dievi vai preses pīle?

"Iespējams, tā ir liecība, ka šajā vietā ar lidojošu objektu ieradušies divi dievi valdnieki," - stāstot par apm. 25 km attālumā no Džarkandas pavalsts (Indijas austrumu daļā) galvaspilsētas Ranči, pie Nagri ciemata atrastiem, klintī (augšējā attēlā) iecirstiem pēdu atveidiem un domājamas lidojošas būtnes simbolu, saka indiešu ģeologs Nītišs Prijadarši. Vismaz tā lasītājiem vēstī theepochtimes.com un virkne citu tīmekļa vietņu. Aliens.lv, savukārt, noskaidroja, "nolaidusies" šajā gadījumā visdrīzāk ir vecā, labi pazīstamā "seno astronautu" pavadone - preses pīle.

Pētnieks, 2013.gada 25.augustā raksta theepochtimes.com, šos petroglifus uzgāja, veicot apvidus apsekošanu. Atbilstoši vietējo iedzīvotāju nostāstiem, apvidū savrupās klints virsmā redzamās pēdas liecinot, ka kaut kur netālu, mītiskajos "Rāmajanas" eposa notikumu laikos (Treta jugā pēc indiešu reliģiskās hronoloģijas un I g.tk.pmē. pēc vēsturnieku un reliģiju pētnieku domām) šeit no debesīm nolaidušies dievi-valdnieki Rāma un Lakšmans, kuri meklējuši rakšasa Rāvana nolaupīto Rāmas sievu - Sītu. Abi brāļi, pirms Sītas meklējumos doties tālāk uz eposā minēto Pampapūru (iespējams, mūsdienu Palkotu), Nagri esot pavadījuši dažas dienas. "Iekalumus varētu būt izveidojuši vietējie iedzīvotāji," - spekulē Prijadarši, "lai iemūžinātu atmiņu par šiem ciemiņiem."

Tomēr - kas lika mums rakt dziļāk - iepriekšējās, tīmeklī atrodamās publikācijas par šo tēmu, piemēram, 12.augusta telegraphindia.com raksts "Rock carvings at Nagri create a buzz on social media," nolaišanos no debesīm nemaz nepiemin, runājot tikai par abu varoņu "ierašanos" Nagri. Par nekādu "nolaišanos" vai "debesīm," atsaucoties uz vietējiem iedzīvotājiem, savā, jau 2009.gada 20.septembrī vietnē youbihar.com publicētā personīgā bloga ierakstā neraksta arī pats N.Prijadarši.

Blogā ģeologs informē, ka klintī iekalto pēdu nospiedumu pāra izmēri ir 11 (27,5 cm) un 10 collas garumā, kā arī 5 un 4,5 collas platumā. Petroglifi attēlo gludus, apautu kāju nospiedumus, kādus, ejot pa mīkstu virsmu, atstāj Indijā jau vismaz no I tūkstošgades pirms mūsu ēras 2.puses pazīstamo koka sandaļu pazoles. Tajos nav redzamas nekādas līnijas, kuras varētu interpretēt kā seno kosmonautu rievoto zābaku pēdas. Arī citādi pašas pēdas nešķiet neparastas vai savdabīgas. Neparasts vai, pareizāk sakot, nezināmas nozīmes ir cits iekalums, kas atrodas uz tās pašas klints, zem pēdu nospiedumiem. Šo atsevišķo petroglifu ģeologs 2009.gadā raksturoja kā: "tauriņam, kādam lidojošam putnam vai citam objektam līdzīgs." Prijadarši atzina, ka starp pēdām un tauriņam līdzīgo objektu viņš "nespēj atrast nekādu saikni."

Arī atbildot uz telegraphindia.com jautājumiem, kas visdrīzāk uzdoti š.g. augusta sākumā vai jūlija beigās, Prijadarši pat nepiemin "debesu dievu" tēmu: "erozijas skartā zīme ir cilvēku veidota un nav jaunāka par 1000 gadiem."

Tomēr, ja ticam theepochtimes.com, nepilnu mēnesi vēlāk ģeologs jau ir kļuvis par Dēnikena, Čaildresa un citu t.s. alternatīvās vēstures autoru popularizētās "seno astronautu" teorijas atbalstītāju: "Pēdas un lidojošais objekts atrodas klints vienā pusē. Iespējams, šīs zīmes tika iekaltas kā liecība, ka šajā vietā ar lidojošu objektu ieradušies divi dievi valdnieki."

Lai gūtu atbildi uz jautājumu, kurš tad īsti ir radījis šo Nagri "debesu dievu" preses pīli, acīmredzami "uzlabojot" vietējo folkloru atbilstoši savām vajadzībām, mēs ieskatījāmies Dr.N.Prijaderši tīmekļa vietnēs un ar interesi pamanījām viņa š.g. jūlija beigās veidoto video (sk. ŠEIT) par atomieročiem Senajā Indijā. Neskatoties uz to, ka Prijaderši nolēmis neatsaukties uz izmantotajiem materiāliem, tik vien pasakot, ka tās ir "grāmatas un tīmekļa materiāli", jau no pirmā acu uzmetiena varam pamanīt, ka galvenais ģeologa avots visdrīzāk ir Deivids Čaildress, kurš pazīstams kā kaislīgs senās indiešu literatūras kompilators un uzlabotājs. Tā kā šobrīd gatavojam plašāku, senindiešu aizvēstures kodolkara hipotētiskajām liecībām gatavotu kritisku apskatu, kurš tiks publicēts 2013.gada septembra 2.pusē vai oktobrī, tad šo tēmu šeit neizvērsīsim, vien pieminot, ka, piemēram, Prijadeši sniegtais citāts: "Līķi bija tā apdeguši, ka tos nevarēja atpazīt. Viņu mati un nagi izkrita. Podi saplaisāja bez kāda redzama iemesla un putni kļuva balti." ir ņemts no Deivida Čaildresa 1984.gadā izdotās grāmatas "Lost Cities of China, Central Asia and India", kamēr "Mahābhāratā" (Mahabharata, Mausala Parva, sec. 2) patiesībā rakstīts šādi "Dienu pēc dienas pūta stipri vēji un viena pēc otras parādījās biedējošas, ļaunas zīmes, kas pareģoja Vrišni un Andaku klana iznīcināšanu. Ielās čumēja žurkas un peles. Māla podi saplaisāja vai saplīsa bez kāda redzama iemesla. Naktīs žurkas un peles guļošiem cilvēkiem nograuza matus un nagus."

Runājot par tauriņa siluetam līdzīgo petroglifu un tā atbilstību kādam lidojošam aparātam vai būtnei, kas nav kukainis, jāatzīst, ka nekādi piemēri, kas uzrādītu Nagri iekaluma līdzību ar autentiskiem, senindiešu ikonogrāfijā pazīstamiem lidojošo dievu attēliem sniegti netiek. Cik zināms, indiešu mītoloģijā dievi lidošanai izmantojuši nevis spārnus, bet dažādus pārdabiskus jājamdzīvniekus (vāhanas). Rāma kā Višnu avatārs, piemēram, jājis pa gaisu ar himērisku radījumu Garudu, bet savā cilvēciskajā, varoņa - pusdieva veidolā, kāds tam ir eposa senākajās grāmatās, viņam nekāda lidaparāta sākotnēji nav piederējis. Tādu viņš iegūst tikai pēc sava pretinieka - Rāvana - uzvaras, kad Rāvana brālis triumfējošam Rāmam uzdāvina lidojošo karieti - vimānu.

Turklāt, salīdzinot pēdu un "tauriņa" iekalumus, redzam, ka pēdējais ir paviršs un sekls, kas vispār liek apšaubīt to vienlaicīgu izveidošanu.

Pēdu iekalumi vai zīmējumi, kā norādījis arī pats Prijadarši, sastopami dažādās pasaules vietās un ir attiecināmi uz laika posmiem, sākot ar paleolītu (Šovē ala Francijā) un beidzot ar mūsdienām. Senie romieši, piemēram, pēdas līdz ar uzrakstu "pro itu et reditu" ("ceļam un atceļam") īpašā rituālā iekala akmenī, dodoties ceļojumos. Efesieši (Mazāzijā) uz ielas plāksnes iegrebtu pēdu izmantoja kā norādi uz bordeli. Savukārt dzelzs laikmeta Īrijā un Skotijā pēdas iekalumi saistījās ar valdnieka iesvētīšanu stājoties amatā. Pašā Indijā pēdas simbolika ir plaši izplatīta un līdzīga veida iekalumi kā Nagri klintī ir atrodami daudzās citās vietās, arī tajā pašā Džarkendas pavalstī.

N.Prijadarši žurnālistiem teicis: "Mēs dzīvojam tehnoloģiski augstu attīstītā pasaulē, taču mums visapkārt ir daudz lielu mistēriju." Tam var tikai piekrist, taču, izvērtējot esošo informāciju, diez vai šos iekalumus vajadzētu uzskatīt par īpašu noslēpumu, nenoliedzot objekta kā Indijas vēstures un kultūras pieminekļa nozīmi...

Attēli: N.Prijadarši publicitātes foto.

Avoti:
theepochtimes.com
youbihar.com
telegraphindia.com

Pirmo reizi publicēts 03.09.2013.