Daltonas plāns
Mācību un audzināšanas sistēma skolā, kas balstās uz individuālo apmācību principu.
Rdīja amerikāņu pedogoģe H.Pārkhērsta XX gs. sākumā. Vispirms izmantoja Daltonā (ASV). Plāna pamatā ir tēze par bērna atšķirigām prāta spējām, prasība pēc dažāda izglītības apjoma. Daltonas plāns neparedz klašu un māčibu stundu sistēmu, un skolēns pats izvēlas nodarbības, strādā laboratorijās un īpašos kabinetos, viņu konsultē pedogogs.
Izmantojot šo sistēmu, skolēniem gan ieaudzina patstāvību, bet nenofrošina sistēmiskas zināšanas un kolektīvo audzināšanu. Daltonas plāns ieviesa skolās konkurences un individuālisma atmosfēru, tīrā veidā šī sistēma ilgi nepastāvēja. Pārveidots Daltonas plāns XX gs. 20.gados praktizēts arī padomju skolās kā t.s. brigādes un laboratorijas mācību metode.
Saites.
Pedogoģija un pedogogi.