Aliens

Pieslēgties Reģistrācija

Pieslēgties

Lietotājvārds *
Parole *
Atcerēties

Izveidot profilu

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Vārds *
Lietotājvārds *
Parole *
Parole pārbaudei *
E-pasts *
E-pasts pārbaudei *
Captcha *

Izdevniecība "Apvārsnis" piedāvā

Feminisms, feministes

Franču vārds Fe'minisme nāk no vārda femina ("sieviete" - latīņu val.).
Radikālās feministes atbalsts tikai kaķi, jo viņi ir maksimāli ieinteresēti, lai sieviete paliktu vientuļa visu mūžu.

Vispārīgs nosaukums strāvām Rietumu pasaules sieviešu kustībā par sieviešu tiesību pielīdzināšanu vīriešu tiesībām. Pēdējās desmitgadēs izveidojusies par destruktīvu kultūrmarksistu kustību.

Vēsture. Senajā Grieķijā sievietes kā dzimums bija apspiestas, izņemot, protams, hetēras. Pazīstamākā no tām - Aspazija, kļuva par Perikla sievu. Saunas ar šo intelektuāli augstu vērtējis ir pats Sokrāts.
Feminisms radies XVIII gs. Pirmo reizi sieviešu vienlīdzības prasības tika izvirzītas Neatkarības kara laikā (1775.-1783.g.) Ziemeļamerikā. Aktīvu dalību šai procesā ņēma ASV prezidenta Dž.Adamsa sieva Abigaila Smita Adamsa un pazīstama amerikāņu politiķa Dž.Vorena sieva Mersija Otisa Vorena.
Lielās Franču revolūcijas laikā daudzās Francijas pilsētās radās sieviešu klubu veidošanas kustība, kuras priekšgalā nostājās sabiedriskās darbinieces Olimpija de Gūža (Olympe de Gouges - autore "Sievietes un pilsones tiesību deklarācijas" autore) un Roza Lakomba. 1793.gadā kaismīgā revolucionāre Gūža par dumpi pret republiku gan tika giljotinēta.
Tālākā kapitālisma evolūcijas gaitā izvirzījās jautājums par sieviešu iespējām patstāvīgi nopelnīt sev iztiku. No tā pavisam loģiski izrietēja prasības pēc darba, pēc izglītības, pēc tiesībām sievietēm darboties dažādās profesijās, pēc politiskajām tiesībām, kas līdz šim piederēja tikai vīriešiem. 
Kā kustība  noformējusies un guvusi plašu izplatību XIX gs. 2.pusē. 1848.gadā notika amerikāņu sieviešu pirmais kongress, kas pieņēma sieviešu tiesību deklarāciju.
1869.gadā nodibinājās feministu organizācijas Ņujorkā un Bostonā. Vēlāk tādas parādījās arī Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Anglijā, Francijā, Kanādā un Itālijā. 
1888.gadā ASV nodibināja Nacionālo sieviešu padomi, tai pat gadā nodibināja Starptautisko aliansi par sieviešu vēlēšanu tiesībām (mūsdienu nosaukums - "Starptautiskā sieviešu alianse - vienādu tiesību un pienākumu piekritējas"). Feminisma piekritēji, atšķirībā no sufrāžistēm (no franču val. vārda suffrage - "vēlēšanas"), pieprasīja sievietēm tiesības ne tikai vēlēt un tapt ievēlētām, bet arī tiesības ieņemt valsts amatus, tiesības uz izglītību, dalību uzņēmējdarbībā un tirdzniecībā utt.
1904.gadā - Starptautiskā sieviešu alianse par līdztiesību un vienādu atbildību, 1929.gadā nodibināja starptautisku feministu organizāciju "Atvērto durvju internacionāle" u.c.
XX gs. feministes sāka pielietot kareivīgas metodes savu mērķu panākšanai.

Tagad! Feministes cīnās par sieviešu vienlīdzību balto vīriešu vidū, pret islamafobiju un par Āfrikas un islamistu vīriešu masveidu invāziju Eiropā. Nekad neaizstāv sievietes, kas cieš no musulmaņu vīriešiem. Baltajām meitenēm skalo smadzenes, ka būt mātei - tā ir ķermeņa ekspluatācija. Latvijas feministu organizācija Mākslas akadēmijas studenti Mētru, kas sevi sterilizēja, automātiski padarīja par paraugu Latvijas meitenēm. Sorosa stipendiātu žurnālisti regulāri atspoguļo Mētru kā pozitīvu paraugu mūsu meitenēm. Pēc tam, kad Ķelnē notika masveida izvarošana no imigrantu puses, Latvijas feministes par to klusēja un organizēja protestu sakarā ar to, ka sievietes Latvijā nedrīkst sevi sterilizēt pirms pirmā bērniņa piedzimšanas.

Interesanti, ka dažu tautu valodās sieviete lingvistiski netiek traktēta kā cilvēks. Tā, piemēram, ukrainiski vīrietis ir - "чоловік," bet sieviete - "жінка."

Предшественницы нынешнего феминизма без устали принялись провоцировать общественное мнение. Если разъезжать на велосипедах и заниматься спортом было положительной стороной движения, то курение — стало пагубной привычкой. Себя они предпочитали называть "новыми женщинами", а не мужчинами.

Сатирические журналы, наподобие английского Punch, откликнулись карикатурами, высмеивающими "новых женщин" четверостишиями и шутливыми лимериками. Привычных "ангелов домашнего очага" заменял гибрид хабалки и "синего чулка". Редакции журналов и газет состояли сплошь из мужчин, и они перегнули палку. Едкие замечания касались огульно всех суфражисток, а не только радикально настроенных особ. Так, на повестку дня, наряду с социализмом и "рабочим" вопросом, выходил вопрос "половой". Стараясь не отстать от озабоченных мужчин, бунтарки сновали по всем партиям и фракциям.

Наряду со многими хорошими нововведениями (в частности, совместное обучение мальчиков и девочек, что препятствовало превращению выпускников закрытых мужских заведений в конченных гомосексуалистов, и допущение женщин ко всем профессиям), оборотной стороной феминизма стали: месть всем представителям сильного пола, высосанные из мизинца понятия "сексизм" и "гендер" и тому подобная чепуха. Главное, феминистки извратили принцип "быть, а не казаться"!

Глядя на фотографии знаменитых суфражисток и феминисток, ловишь себя на мысли об исковерканных судьбах женщин, чьи портреты никогда не украсят салоны красоты, об утраченном материнстве и растраченном по пустякам интеллекте.